środa, 3 grudnia 2014

rożki waniliowo-migdałowe - kalendarz adwentowy 2014


KALENDARZ ADWENTOWY
PIERWSZY TYDZIEŃ ADWENTU - ŚRODA
BOŻE NARODZENIE ZA 22 DNI 

Rożki waniliowo-migdałowe są to ciasteczka, które zwykle na Święta Bożego Narodzenia robiłam z cukrem wanilinowym, w tym roku postanowiłam zaszaleć i zrobić prawie, jak było w oryginalnym przepisie, czyli z miąższem z wanilii. Prawie, bo jako utajony skąpiec, szkoda było mi obtaczać je w cukrze w miąższem z 2 lasek wanilii, ale za to obtoczyłam je w domowym cukrze waniliowym. Spróbowałam i dopiero teraz uświadomiłam sobie czemu moja bratowa wybierała te właśnie ciasteczka z puszki w czasie zeszłorocznych świąt.


Rożki waniliowo-migdałowe

300 g mąki
250 g masła
100 g cukru pudru
150 g zmielonych migdałów
1 jajo
rdzeń z 1 laski wanilii
szczypta soli

domowy cukier waniliowy


Z mąki, schłodzonego masła (trę na tarce warzywnej o grubych oczkach), cukru pudru, jaja, soli i rdzenia z laski wanilii zarabiamy gładkie ciasto. Schładzamy przez około 30 minut.
Piekarnik rozgrzewamy do około 180 st.C.
Ze schłodzonego ciasta formujemy wałki o średnicy 2 cm, tniemy na 2 cm kawałki. Z każdego plasterka formujemy rożek, który obtaczamy w cukrze waniliowym. Rożki waniliow-migdałowe należy kłaść na blachę wyłożoną papierem do pieczenia zachowując odstępy i piec 10-15 minut na jasnozłoto. Wystudzić.

2 komentarze:

  1. Muszą byc smaczne i aromatyczne!! Pozdrawiamy i zapraszamy do Nas, jak co środę na coś słodkiego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, musiały pachnieć fantastycznie! :)

    OdpowiedzUsuń