piątek, 27 czerwca 2014

rabarbar pomarańcze orzechy dżem

Świadomość, że mam czegoś dużo - tak jak w tym przypadku 3 pęczki 5 kg rabarbaru - wyzwala u mnie jakieś nieznane mi pokłady kreatywności i powoduje, że przestaje iść utartymi ścieżkami tylko szukam, wymyślam, a może też nie boję się, że coś zepsuję swoimi mniej udanymi eksperymentami.

Wiedziałam, że rabarbar można łączyć ze skórką pomarańczową, stąd już niedaleko do całych pomarańczy, a gdy zobaczyłam ten przepis na rabarbar z pomarańczami i orzechami włoskimi - wpadłam po same uszy.

Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie pomyliła się robiąc dżem, ale zwalę to na zmęczenie i ilość już wcześniej przerobionego rabarbaru - jak ja nie lubię jak ilości dla produktów, które powinno się ważyć podawane są w szklankach, kubkach czy też innej formie mierzenia objętości. Mój dżem zrobiony jest z 1 kg rabarbaru i tak jak już sama doszłam powinien tam być jeszcze 1 kg rabarbaru - bo 15 szklanek rabarbaru to jest około 2 kg tegoż.


Rabarbar-pomarańcze-orzechy-dżem

2 kg rabarbaru
1 kg pomarańczy
2 kg cukru
100 g orzechów włoskich


Pomarańcze rozdrobnić w blenderze. Rabarbar pociąć na małe kawałki. Połączyć cukier z pomarańczami i rabarbarem, pozostawić na noc w chłodnym miejscu. Następnego gotować na niewielkim ogniu - bardzo długo około 1,5 godziny. Na samym końcu dodać posiekane orzechy włoskie. Przełożyć do słoiczków i pasteryzować.

Jak spróbowałam tego dżemu to pierwsze moje skojarzenie było - strucla drożdżowa, Boże Narodzenie, pycha.

Jeszcze będą 3 dżemy/konfitury rabarbarowe - podpowiedź znajduje się na zdjęciach poniżej.




Rabarbalove

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz