środa, 25 czerwca 2014

rabarbar i imbir

Kolejny z serii wpisów z rabarbarem w roli głównej. Po tym jak zrobiłam konfiturę z zielonego rabarbaru, następnie konfiturę z czerwonego rabarbaru - zostałam uszczęśliwiona przez mojego tatę 3 wiązkami rabarbaru - trzeba tylko zaznaczyć, że jedna wiązka ważyła 5 kg. Jak to zobaczyłam to nie wiedziałam czy śmiać się czy płakać, ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło - gdyby nie to nie bawiłabym się w szukanie i tworzenie nowych receptur.


Jednym z połączeń, które chciałam wypróbować było połączenie rabarbaru z imbirem. Klasyczne i jak każda klasyka bardzo dobre. Przepis znalazłam na stronie Tesco. Od razu zrobiłam z podwójnej ilości, a następnie dorobiłam jeszcze więcej.

Rabarbar z imbirem dżem

1,5 kg rabarbaru
1,2 kg cukru
2 cm korzenia imbiru
sok z 1 cytryny

Rabarbar oczyścić, nie obierać, pokroić na kawałki około 2 cm. Połączyć rabarbar, cukier, starty korzeń imbiru, sok z cytryny. Odstawić na kilka godzin (lub na całą noc), żeby puścił sok.
Gotować 7-10 minut, sprawdzić czy na zimnym talerzyku czy już się ścina. Przełożyć do słoiczków, zapasteryzować.

Kolejny plus z gotowania takiej ilości dżemów - nauczyłam się sprawdzać czy dżemy są już gotowe nie tylko za pomocą termometru. Niestety nie jest to na tyle usystematyzowana wiedza, żeby dzielić się nią na blogu.


Poniżej mini ściąga co jeszcze pojawi się w najbliższym czasie na blogu.



Rabarbalove

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz