czwartek, 8 maja 2014

sałatka z rukoli, suszonych pomidorow i twardego sera



Jedna z szybszych sałatek - dzika rukola z ogródka, suszone pomidory ze słoika, no i może nie zawsze dostępny u mnie w domu (szybko znika) twardy ser. W tym roku po raz pierwszy robiłam ją na Wielkanoc - udało mi się przez przypadek odnaleźć w ogrodzie rukolę, której jakoś wcześniej nie widziałam. 5 minut i zielenina do obiadu świątecznego gotowa, z pieczenią smakuje wybornie. Sałatka ta może być też dobrym posiłkiem w ciągu dnia, dla osoby, która lubi lekkie posiłki.


Sałatka z rukoli, suszonych pomidorów i twardego sera

rukola - 50 g (2 duże garście)
5-6 szt. suszone pomidory z oleju
10 g twardego sera żółtego
3 łyżeczki oleju
1 łyżeczka octu
sól

Umyć i osuszyć rukolę. Pomidory z pociąć na mniejsze kawałki - tak jak lubisz. Wymieszać ocet z solą, wmieszać olej - można wykorzystać olej. którym były zalane pomidory. Wymieszać rukolę z powstałym sosem. Na wierzch dodać pokrojone pomidory, zestrugany ser. Jeżeli chcemy, żeby sałatka była bardziej treściwa, możemy dodać więcej sera i pomidorów.


Na samym początku mojego blogowania "popełniłam" post o robieniu sosów do sałatek - może komuś się przyda odświeżenie wiedzy.

1 komentarz:

  1. Sałatka z gatunku takich, które u mnie w domu znikają w ekspresowym tempie - oboje z Mężem uwielbiamy rukolę.

    OdpowiedzUsuń