środa, 11 kwietnia 2012

cytrynowa babka piaskowa


Babka piaskowa wg tego przepisu jest to jedno z pierwszych pieczonych przeze mnie ciast. Pochodzi z książki Dobra Kuchnia Wydawnictwo Warta z 1985 roku.

Składniki
6 jaj
20 dag cukru
20 dag mąki ziemniaczanej
20 dag mąki pszennej
18 dag margaryny - robię na maśle
pół szklanki mleka lub śmietanki
kilka kropli olejku np. cytrynowego, migdałowego
pół porcji proszku do pieczenia - małego
tłuszcz do wysmarowania blachy
skórka otarta z cytryny

Cytuję (z moimi wstawkami):
Podłużną formę wysmarować tłuszczem, dno wyłożyć natłuszczonym pergaminem (można wysmarować masłem i obsypać mąką - jak widać też wyszła z formy). Margarynę rozetrzeć w misce, dodać po jednym jajku, cukier, mleko, mąkę wymieszaną z proszkiem oraz olejek(, skórkę cytrynową) i wszystko dokładnie utrzeć. Wlać ciasto do formy i piec ok. 45 min. w niezbyt gorącym piekarniku (ok. 170 st.C). Baba jest upieczona, gdy patyczek, którym nakłuwa się ciasto, zostanie po wyjęciu suchy. Wyjmować babkę z formy po przestygnięciu.

Uwaga:
- dobrze żeby wszystkie składniki miały taką samą temperaturę
- gdy się rozwarstwi wsypać dodać mimo wszystko pozostałe składniki i tak upiec, nikt poza wybitnymi specjalistami nie zorientuje się, że coś nie wyszło
- moją pierwszą babę ucierałam w makutrze, teraz robi to za mnie mikser

(Kejti: jestem zaszczycona mianem miksera ;) chociaż to prawda - ciasto ucierałam mikserem :D )






1 komentarz: