środa, 13 czerwca 2012

tarta brokułowa z mięsem


Co zrobić z rozmrożoną potrawką z kurczaka której nikt nie chce zjeść? - ukryć w tarcie z brokułami

Kurczak był smaczny, ale jakoś nasi kochani domownicy nie mogli się zabrać i zjeść ją do końca. Z sis postanowiłyśmy ją ukryć i dobrze zamaskować :) Były to piersi z kurczaka w sosie śmietanowym (bliżej nie określonym) z chrzanem.

Kruchy spód:
- 250g mąki
- 150g masła (zimne przetrzeć na tarce)
- 1 łyżeczka drobnoziarnistej soli
- szczypta drobnego cukru
- 1 jajko
- 1 łyżka zimnego mleka
("ciasta" Michel Roux)


Nadzienie:
- brokuły
- śmietana
- jajko
- pieprz, sól
- ser żółty
- potrawka z piersi z kurczaka (bliżej nieokreślony skład)

Brokuły zblanszowałam, jajko roztrzepałam, wymieszałam ze śmietaną, dodałam pieprz i sól.
Wrzuciłam potrawkę, rozłożyłam brokuły, zalałam śmietaną z jajkiem, posypałam serem.


Pomysł wywodził się z potrzeby zagospodarowania ową nieszczęsną potrawką... ale powiem szczerze, że lepsze by było bez niej ;) Co prawda nasi panowie w domu byliby mocno niezadowoleni z obiadu bez czegoś "konkretniejszego" niż zielenina z jajkiem ;)

1 komentarz: