środa, 13 czerwca 2012

muffinki z rabarbarem

 Kocham rabarbar ;) (no chyba że bierzemy pod uwagę nieszczęsny rabarbar który rośnie u nas w ogródku... hmm jest Zielony i koszmarnie kwaśny)

A teraz muffinki... przepis ten sam co zawsze - i w sumie zawsze nierówna walka jak coś postanowię zmienić ;)
tym razem dopisałam w zeszycie z przepisami "NIE piecz bez papierków - małych też NIE"
tzn... muffinki wychodzą super... ale problem robi się czasem przy wyjmowaniu ;)

przepis na muffinki:
- 2 szklanki mąki
- 1/2 - 2/3 szklanki cukru
- 1-2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/4 łyżeczki soli
- 100g masła (rozpuścić)
- 1 szklanka mleka (tak na prawdę to zacząć od 1/2 i dolewać w zależności jak na wychodzi)
- 1 jajko
+ odparowany syrop z rabarbaru (wlałam go na oko z garnka ;) )
Zmieszać sypkie, domieszać płynne.


rabarbar
Obrałam, pociełam na ok 5cm kawałki, wrzuciłam do garnuszka, zalałam wodą, dosypałam cukru.
Obgotowałam go tylko tyle by nie czuć było "surowizną" ;)
Po wyjęciu kawałków rabarbaru jeszcze gotowałam syrop.

I to tyle ;) piekłam w formie na "minimuffinki"
Wyszły... niepowtarzalne - tzn każda inna ;)



1 komentarz: