czwartek, 26 czerwca 2014

dżem rabarbar truskawki

Kolejny dżem rabarbarowy- tym razem z truskawkami. Historię rabarbaru już opowiadałam, a truskawki bo chciałam zobaczyć jak wyjdzie z truskawkami, bo okazało się, że są tanie i stwierdziłam, że cena prawdopodobnie już niższa nie będzie. Dżem z rabarbaru i truskawek zdecydowanie zostanie powtórzony w przyszłym roku.

Przepis znaleziony na stronie będącej kompendium wiedzy  się o rabarbarze.


Dżem z rabarbaru i truskawek

1 kg rabarbaru
1 kg truskawek
1,2 - 1,5 kg cukru

Rabarbar oczyścić i pociąć na 1/2 cm kawałki. Zasypać połową cukru i zostawić na 1-2 godziny, żeby rabarbar puścił sok. Truskawki rozgnieść z pozostałym cukrem, wymieszać z rabarbarem. Gotować na niewielkim ogniu do rozpuszczenia się cukru, następnie zwiększyć grzanie i gotować do momentu, aż zacznie się "dżemować". Sprawdzić gęstość na talerzyku.  Przełożyć do słoików. Można pasteryzować.


Jak robiłam zdjęcia - myślałam, że w tym dżemie też jest sok z cytryny, ale nie było. Na zdjęciu ta cytryna jest tak dla zmyłki.

Zapraszam jutro po kolejny przepis z rabarbarem - tym razem w połączeniu z pomarańczą i orzechami włoskimi.
 


Rabarbalove

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz