sobota, 28 czerwca 2014

Czerwona konfitura z zielonego rabarbaru z hibiskusem

Mój ogródkowy rabarbar jest zielony i chyba bardiej zielony nie może być. Konfitury i dżemy z niego wychodzą - jakby to ładnie opisać - no taka wygotowana zieleń - szarobure.

Już któryś rok obmyślałam co zrobić, żeby moje dżemy i konfitury zyskały ładny wygląd  były bardziej apatyczne. Po tym jak stwierdziłam, że herbatki ziołowe "farbowane" są hibiskusem postanowiłam nim pofarbować mój rabarbar, próbując czy uda się uzyskać zadowalający mnie kolor.
Przepis już się pojawił na blogu, ale warto wypróbować modyfikacje z dodatkiem hibiskusa.


Konfitura z zielonego rabarbaru z hibiskusem

1 kg rabarbaru
800 g cukru
1 cytryna
10 g suszonego kwiatu hibiskusa

Rabarbar umyć, usunąć fragmenty liści, pokroić na 1-1,5 cm kawałki. Zasypać cukrem, dodać sok z cytryny. Zostawić na noc w chłodnym miejscu. Następnego dnia hibiskus zaparzyć w pół szklance wrzątku. Z rabarbaru odcedzić powstały sok, połączyć z naparem z hibiskusa i gotować go do osiągnięcia 104 st.C. Do gotującego się soku z rabarbaru i naparu z hibiskusa wrzuciłam owinięte w gazę odcedzone kwiaty hibiskusa.

Do ugotowanego syropu dodać odcedzone owoce i pogotować kolejne 5 minut (ponownie temperatura konfitury osiągnęła 104 st.C). Przelać do słoiczków, zamknąć, zapasteryzować lub wstawić do lodówki. Przy takiej ilość cukru nic nie powinno im się stać przez jakiś czas.


Zostały jeszcze dwa przepisy na: rabarbar z wanilią i rabarbar z kardamonem. 



Rabarbalove

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz