środa, 20 marca 2013

zapiekana dynia makaronowa

Mała rzecz a cieszy - mogę w końcu dodać wpis ze zdjęciami.
Coś mi się pozmieniało i zdjęcia nie wstawiały się tak jak chciałam.

Znowu na przełomie marca/kwietnia pojawia mi się wpis z dynią. Jest efekt robienia porządków w spiżarni, a właściwie w piwnicy, gdzie moje dynie w tym roku czekają na swoją kolej.

W tej odsłonie dynia makaronowa zapiekana z sosem beszamelowym. Inspiracja zaczerpnięta z Food Doodles, wersja trochę uproszczona. O wyborze tego przepisu zadecydował dodatek czosnku, ale spokojnie później w daniu go nie czuć.


dynia makaronowa średniej wielkości
2-3 ząbki czosnku
1 łyżka masła
2,5 łyżki mąki pszennej
1,5 szklanka mleka
garść startego twardego sera żółtego

Dynię przeciąć na pół, wyciągnąć pestki. Piec około godziny w piekarniku rozgrzanym do 200 st.C, na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, przecięciem w dół, na blachę wlać trochę wody i uzupełniać w razie potrzeby. Po upieczeniu widelcem wzruszyć miąższ do otrzymania nitek.
Przygotować sos. W garnku rozgrzać łyżkę masła dodać zmiażdżony czosnek i krótko przesmażyć. Dodać mąkę i wymieszać z masłem. Wlać mleko i trzepaczką dobrze rozmieszać powstałą miksturę. Gotować ciągle mieszając, aż zgęstnieje.
Delikatnie wymieszać powstały sos z dynią makaronową, posypać serem żółtym i zapiec.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz