wtorek, 3 stycznia 2012

Sałatka z krwistych pomarańczy


Sałatka z krwistych pomarańczy pojawiła się u mnie sylwestrowo - zastanawiałam się, jak pochwalić się i zaprezentować czerwone pomarańcze i ich przepiękny miąższ. Na szybko powstała sałatka z pomarańczy, podobną robiłam już wcześnie ze zwykłych pomarańczy i ze zwykłej cebuli.

Składniki:
- 3-4 pomarańcze
- mała cebula np. czerwona, szalotka, zwykła
- kilka zielonych oliwek
- olej/oliwa z oliwek
- pieprz świeżo zmiażdżony
- sól
- ewentualnie ocet winny

Pomarańcze pokroić w plasterki lub podzielić na cząstki. Cebulę i oliwki pokroić w cienkie krążki. Połączyć razem posypać solą, pieprzem, polać oliwą, ewentualnie skropić octem dla zrównoważenia smaku.
I już, TO naprawdę jest jadalne.

8 komentarzy:

  1. wygląda ślicznie tylko podpowiedz gdzie można dostać czerwone pomarańcze bo ja jakoś nie mogę ich spotkać

    OdpowiedzUsuń
  2. Czerwone pomarańcze sprowadzone na święta zostały z Sycylii. Zapraszam na stronę http://www.incampagna.pl/ a dla osób z okolic Warszawy do Grupy solidarnych Zakupów ChilliBite http://www.chillibite.pl/p/grupa-solidarnych-zakupow.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Smaki muszą być przepyszne ;) Piękne zdjęcie!! Pozrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała:) U mnie dzisiaj też sałatka z pomarańczami, choć nie krwistymi:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja zapraszam na Grupę Solidarnych Zakupów OrganicB.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń