piątek, 20 stycznia 2012

pizza

Dzisiaj nasi domownicy doczekali się pizzy (a dokładniej pizz - 3 dużych i 3 małych :))
 (średnice 28cm i 41cm)


Ciasto podstawowe:
- 25g drożdży
- szczypta cukru
- 500g mąki
- 1/2 łyżeczki soli
- 2 łyżki oliwy
+ dodatkowa mąka

Drożdże pokruszyć, wymieszać z cukrem, 350ml wody i odrobinę mąki. Odstawić na 15min.
Dodać pozostałą mąkę, sól i oliwę. Wyrobić na gładkie ciasto uformować kulkę i odstawić do wyrośnięta (powinno podwoić swoją objętość).


Ponownie zagnieść. (ciasto podobno można mrozić)

Do smarowania spodów (podjadany też jako sos do pizzy):
- na dnie rondla podsmażam cebulę w kostce na oliwie z oliwek ze szczyptą soli
- dodaję czosnek pokrojony w drobną kostkę
- dolewam przecier pomidorowy (raczej wrzuciłam bo był strasznie gęsty) i zioła prowansalską
- po wymieszaniu dolałam jeszcze przegotowanej wody by było bardziej płynne
Po podgotowaniu było już dobre, ale w końcu zblendowałam by nie miało wyraźnych fragmentów.


To jest przepis "podstawowy"  początkowo robiłam dokładnie wdg. niego... ale obecnie...
- piekę z 3 porcji więc nie chcę by zostawała 1/4 kostki drożdży... więc dzielę je na 3;
- 2 łyżki oliwy zazwyczaj się przeradzają w 2 "chluśnięcia" oleju z butelki.


Smacznego :)


1 komentarz:

  1. U mnie też dzisiaj pizza. Tylko dodatki inne :). Zapraszam do mnie na bloga:).

    OdpowiedzUsuń