wtorek, 5 lutego 2013

salatka z natki pietruszki i cytryny


Kolejna z serii zimowych (i nie tylko zimowych) sałatek. Sałatka z natki pietruszki i cytryny, wydawałoby się że składa się z samych dodatków do sałatek - cytryna, natka pietruszki, cebula, czasem papryczka chilli, kapary, oliwki a gdzie podstawa, gdzie są główne składniki. Przygotowuję ją od jakiegoś czasu, na początku bardzo drobno kroiłam wszystkie składniki, siekałam wręcz natkę pietruszki, obecnie dla domowników kroję z grubsza natkę, a wersja tylko dla mnie powstaje z całych listków pietruszki. To jest dla mnie taka trochę międzynarodowa sałatka, reprezentuje sobą Australię - Bill Granger, Nową Zelandię - Julie Biuso, no i może trochę Wielkiej Brytanii/Włoch - Jamie Olivier. U Grangera i Biuso podobne sałatki widziałam w ich książkach, Jamie za to ma swój udział poprzez dodawanie do swoich sałatek dużej ilości całych listków ziół.


Sałatka z natki pietruszki i cytryny

duży pęczek natki pietruszki
2-3 cytryny
średniej wielkości cebula (najlepiej czerwona)
papryczka chilli/oliwki/kapary (opcjonalnie)
olej/oliwa
sól


Natkę pietruszki posiekać lub zostawić w formie pojedynczych listków. Cytryny drobno pokroić, zachowując cały sok. Cebulę pokroić na małe kawałki. Wymieszać wszystkie składniki, posolić, polać 3-5 łyżkami oleju i wymieszać sałatkę. Opcjonalnie można dodać papryczkę chilli drobno posiekaną (ładniej wygląda zielona niż czerwona), osączone z zalewy kapary czy pocięte zielone oliwki. Sałatka z natki pietruszki i cytryny świetnie pasuje do ryby oraz drobiu.

1 komentarz: